Bättre sent än aldrig...

Jag börjar att använda mig av make up stores concealer. Den mörkaste (röda) lägger jag under ögonen, ganska långt ner mot kinderna för att täcka det mesta av the dark circles.. Den täcker alltså mörka toner och blånader i ansikte. Den gula täcker rodnader och andra små äckliga skavanker i ansiktet, jag brukar ha den runt näsan för där kan jag bli lite röd ibland och sen lägger jag den lite här och var där den behövs. Och till sist den ljusaste brukar jag lägga på ögonlocken och ibland blanda den med den gula så det blir mer likt min hudfärg. Jag använder mig av fingrarna när jag applicerar de här, men när jag tar upp det från burken så brukar jag använda en ögonskuggeborstes baksida. För då håller den längre, annars kan den torka ut fortare.
När jag lagt concealern använder jag mig av make up stores foundation. Jag tar en liten "klick" på borsten och börjar applicera från ögonvrån och utåt, sen kör jag bara, det är inte så noga. hehe
Det sista i basen eller vad jag ska kalla det, är iallafall att lägga rouge på kinderna/kindbenen. Det här är dock inget rouge utan ett solpuder, hm´s egna (weyyy) plus hm´s egna rougeborste också. Shit vilken high quality! Nämen det funkar i krig, dock så blir man typ mer orange än brun av det här så jag tror jag måste byta upp mig.
Ögonbrynen fyller jag i med denna fina ögonbrynspenna, väldigt välanvänd, från hm den också. Det är färgen darkbrown. När jag gjort det stryker jag försiktigt på en "stylingkräm", den gör iallafall så att ögonbrynen håller sig på plats så att säga. Hm den också...
Dipliner från hm. Brukar ha ett ganska tjockt "streck", men det väljer man ju själv
Det är inte alltid jag böjer mina ögonfransar, det är mest när jag ska göra något speciellt. Den är köpt från Lindex iallafall. Mascaran är nån billig från hm (hahah) men den är faktiskt bra. Jag målar både under- och överfransarna
På läpparna brukar jag ha detta läppstift. Köpte det i sommras i umeå på nån affär, minns inte vart, men det finns ju typ överallt.  På vardagarna brukar jag först ha det, sen lägga på lite foundation för att få en ljusrosa, mild look (gud villka ord jag använder haha)
De få gånger jag har ögonskugga är det de här två som gäller, har även en palett full med ögonskuggor i massa olika färger. De här är viva la divas, 75 kronor från åhlens.
Här är mina ögonskuggeborstar. Jag kan visa er sen nångång hur jag lägger ögonskugga, eller sotar ögonen eller nåt, är lite svårt att förklara.
Hoppas ni är nöjda och förstår hur jag menar med allt. Annars får det väl bli en video eller nåt-.-

Kommentarer
Postat av: sara

sminka du dig i onödan idag för de där,aldrig att jag skulle göra de-.-

2012-01-22 @ 21:11:53
Postat av: sara

och du glömde visa attdu använder dipliner idiot

2012-01-22 @ 21:16:44
Postat av: jaaa!

en video skulle va nice!!:D

2012-01-25 @ 11:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0