dag 8-vad jag använder för smink

basen jag börjar med att placera ut consiler på olika ställen, den röda
under ögonen, den gula lägger jag på alla röda partier och den ljusaste
brukar jag ha på ögonlocken och på andra ställen där den kan göra
nytta.Den funkar riktigt bra,75 kr på åhlens.Maybelline new affinitone
foundationfrån lindex (minns inte pris)jag utgår från öronen och sen
vidare påkinderna,näsan,hakan,runt ögonen och sist i pannan,gör
detta meden foundationborste från lindex, 50kr
Sen tar jag den tjocka borsten och lagom mängd solpuder på kinderna
Efter det använder jag den smala borsten för att he lite rouge på kind-
benen, har valt ett ganska mörkt rouge! allt detta från HM
Ibland har jag dipliner och ibland har jag eyeliner, kan även vara utan
nån gång, men för det mesta så har jag eyeliner! lägger det längst
franskanten och kan nångång fortsätta lite utanför ögat,och även under
ögat (underfransarna) också.. okej det blev en dålig förklaring men ni
fattar säkert!
Jag böjer nästan alltid mina ögonfransar, sen lägger jag på mascara
enligt mig så är den här mascaran typ den dåligaste jag nånsin haft
så ett tips är att inte köpa den.
Tillsist fixar jag formen på mina ögonbryn med clear conditioning
mascara. Sen målar jag dom lite lätt med en mörkbrun penna från HM
Tvättar ansiktet morgon och kväll med nivea refreshing wash gel, som
rengör på djupet och ansiktet får en härlig känsla.
Efter det brukar jag använda en ansiktskräm från nivea som jag älskar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0